Tænk før du taler
Det er ligegyldigt om det er indenfor en forretnings pressemeddelse, et interview, en udtalelse i forhold til dit firma eller et forsøg på at få tiltrukket en ny målgruppe gennem en pressemeddelse, men alle disse eksempler kræver stor variation i forhold til hvordan tiltaget skal foregå i disse pressemeddelser eller statements der bliver lavet. Det handler nemlig ikke blot om budskabet, men derimod om hvordan du bringer budskabet ud, og derudover også hvem du bringer det ud til. I en så digital verden som mennesket lever i i dag, så er der også stor forskel på hvilket medie der bliver taget i brug, og det pressemeddelser over facebook, youtube konferering eller måske i forhold til nyhedsudsendelser i fjernsynet, så rammer det forskellige målgrupper, samtidig med at det rammer dem på forskellige måder, hvilket kan både give bagslag eller optimering for det som du egentlig vil ud med.
Journalisternes tilgang
Der er flere måder at gribe dette an på når det handler om pressemeddelser. En pressemeddelelse er ofte noget der som sagt skal overvejes, tænkes over og analyseres på, så hvorfor ikke bruge nogle mennesker der rent faktisk har mange mange års erfaringer med dette, netop gennem journalistik, og især med et fokus på innovativ journalisme som mange bruger i dag, netop til at udforske måder at ramme forskellige målgruppe med forskellige formål. Firmaet bjerge.net arbejder netop med denne form for innovativ journalisme, og fokuserer på og hjæper med at skrive pressemeddelser for mange forskellige firmaer eller private personer, og derudover kan de rent faktisk også tilbyde at rådgive når det kommer til medieafhandling, netop om hvilket medie der vil passe bedst for netop at ramme lige præcis din målgruppe, og for at det passer til pressemeddelsen.